keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Tavallinen päivä

Mun arkipäivät on täällä tosi samanlaisia, koska koulu & cheer vie suurimman osan ajasta. Tänään yritin muistaa ottaa kuvia vähän koko ajan että voin kertoa millanen on mun perus arkipäivä. Tää on aika lähellä sitä mitä se on melkeen aina.

5.30 maissa soi herätyskello joka aamu. Kuulostaa ihan sairaan aikaselta jos vertaa siihen mitä normaalisti herään Suomessa, mutta tähän on jo ihan tottunu. 

 Noin 6.15 syön aamupalaa kun oon ensin valmistautunu sängystä nousuun about puol tuntia. Syön aina vähän sitä mitä on: muroja, puuroa, leipää tms. Tänään kuitenki panostin ja tein lämpimän leivän ku oli kerranki aineksia. 

 Aamupalan jälkeen laittaudun ja oon valmiina heti 7 jälkeen.

 7.20 maissa lähetään kouluun autolla. Sillon ku koulu alko oli aina valosaa ja kaunista aamusin. Nyt ei enää nää mitään. 

Ollaan koululla jo ennen 7.30, mutta yleensä istutaan mun siskon kanssa joku 5min autossa ennen ku mennään sisälle koska kumpikaan ei haluu mennä ulos kylmään:D Eka tunti on äikkää eli enkkua ja tonne luokkaan mennään aina paljon ennen ku tunti alkaa. Ja tunneilla on melkeen aina tosi itsenäistä työskentelyä joten se menee joskus myös tehdessä eri aineiden läksyjä yms tärkeitä juttuja. 

 Toka tunti on kuvista. Tähän mennessä ollaan vaan opiskeltu tunnistamaan eri artistien teoksia ja pidetty esitelmät. Mä pidin esitelmän Reidar Särestöniemestä ja nyt meijän piti valita omalta artistilta joku teos josta tehdään kaikkia eri versioita. 

Kolmas tunti on bilsaa jossa tehään yleensä vaan muistiinpanoja, paitsi tänään tehtiin kaikkia tollasia "kokeita" hermoihin liittyen. Tää on oikeestaan ainoo tunti, joka tuottaa vähän vaikeuksia välillä koska on niin paljon uusia outoja sanoja ja testejä on koko ajan. 

(Tässä välissä on ruokailu, jonka unohdin kuvata)

 Neljäs tunti on kuoroa, jossa alettiin tänään opettelemaan joululauluja joulukonserttia varten. Sen jälkeen on vielä matikka ja historia. 

 2.50pm ulos koulusta ja kotiin.

 Muutaman minuutin ajomatka...

 3.00pm oon kotona. 

 Tänään myös pitkästä aikaa tää yks kissa tuli vierailemaan. En tiiä kenen tää on tai onko kenenkään, mutta ollaan nimetty se Laylaks mun siskon kaa. 

 3.15pm teen jotain välipalaa ja otan koneen esiin läksyjä yms varten. Mulla on melkeen joka päivälle kunnon to do -lista asioista mitä pitää tehä ennen treenejä. En koskaan onnistu noudattamaan niitä kuten en tänäänkään, koska puhuin vaan Katjalle Whatsappissa koko sen ajan ku ois pitäny tehä hissan esseetä. Usein myös pelkän työmäärän ajatteleminen jo väsyttää joten otan vaan suosiolla päikkärit. 

 5.15pm cheerkamat kasaan ja takasin koululle

 5.30pm alkaa treenit

 7.30pm treenit loppuu ja tuun kotiin, jossa odottaa illallinen. Syödään joka ikinen ilta illallinen yhessä, mikä on musta kivaa. Illallisen jälkeen käyn suihkussa ja yleensä jatkan kaikkien niiden juttujen tekemistä, jotka skippasin koulun ja cheerin välissä. 

Ja vikana jos jaksan niin yritän lukea tätä kirjaa, koska äikässä pitää lukee joku vapaavalintainen romaani ja mä en oo oikeen edistyny tässä mun omassa.

10pm maissa yritän mennä nukkumaan, koska herätys on aina aikanen täällä.

♥: Tanja


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti