sunnuntai 7. syyskuuta 2014

11 random faktaa

...Pukeutumiskulttuuri on täällä ihan erilainen. On ihan normaalia tulla yogapantseissa ja fleecessä kouluun. Kaikki amerikkalaiset myös käyttää reppuja koulussa, toisin ku me eurooppalaiset vaihtarit, joilla on kaikilla käsilaukku. Ja kukaan ei käytä converseja. 


...Tääl on ihan sikana maissipeltoja. Heti ku pääsee vähä ulos tästä meijän kaupungista niin ympärillä on vaan maissii maissii...

...Football gamet on parasta! Ja siis en tarkota vaan sitä itse lajia todellakaan vaan sitä, miten paljon niihin panostetaan vaikka kyse onki tällasesta pikkupaikasta. On cheerleaderit, orkesterit ja isot kannustusjoukot. Ja noi pelit otetaan oikeesti tosissaan. Olin perjantaina mun elämän ekassa matsissa ja oli tosi hyvä peli kunnes hävittiin ihan vikoilla sekunteilla yhellä pisteellä. Ja kyl oli aika monella pelaajalla (ja katsojalla) itku silmässä. 


...Ihmiset täällä on ihan et WOW ku sanon, että osaan neljää kieltä. Ja ku opin heti espanjan tunnilla viikonpäivät (hyvä et opin ees jotain niiden neljän tunnin aikana) niin yks poika oli ihan ihmeissään, että miten voin oppii niin nopeesti. Mutta lopetin sen espanjan sitte koska se oli ihan ajanhukkaa :D

...Täältä ei saa roll on dödöjä vaan kaikki on sellasia puikkoja.

...Musta on vähän ristiriitasta, että viereisessä kaupungissa on kirkko, jonka vieressä on kauppa, jossa myydään huumeita...


...Täällä on ihan sairaasti eläimiä. Kuolleita etenki. Joka ikisellä automatkalla näkee vaikka kuinka monta kuollutta eläintä tien varrella, koska niitä tulee vastaan muutaman minuutin välein. Ja niitä eläimiä on vaikka mitä lajeja: peuroja, pesukarhuja, haisunäätiä, käärmeitä yms. Mut paras oli se ku ajeltii siskon kanssa jonnekki ja yhtäkkii siinä tiellä on joku musta klöntti ja mun sisko oli sillee että "Toi on kilpikonna". Siin vaihees olin sillee WHAT onks täällä kilpikonnia luonnossa?! Näköjään on. Ja villikalkkunoita.


...Koulun kaappien lukot on maailman vaikeimpia ja siks en ees jaksa käyttää sitä. 5 minuutin välkillä ei muutenkaan ehi tekee muuta ku kävellä seuraavaan luokkaan niin en tajuu miks niistä lukoista on tehty niin vaikeita että niissä menee puol tuntia saada auki. Ykski päivä mul oli cheerkamat kaapissa ja mun oli pakko saada ne sielt koulun jälkeen niin jäin tunnin jälkeen säätää sen lukon kaa. Kaikki muut oli jo lähteny ja mä pyörittelin toivottomana siinä sitä lukkoo ja kaks miesopee katto ja vähä nauro ja loppujen lopuks tuli avaa sen mulle. Mutta kuulemma 90% vaihtareista ei koskaan tajuu sitä lukkoo mun aluevalvojan mukaan.

...En oo mikään hyvä laulaja ja siks oli outoo ku kuorotunnilla testattiin meijän ääniä sillee, että meijät voidaan jakaa kuka laulaa mitäki ja se opettaja sano mulle, että sopisin mihin vaan koska pääsen hyvin matalalle ja laulan kuulemma kauniisti ne korkeet äänet.


...Aika ekoina iltoina ku olin just tullu tänne mentiin syömään ravintolaan, jossa tilasin hampparin ja ranskalaiset. Söin niitä mulle ihan normaaliin tapaan haarukalla ja veitsellä, koska kyseessä oli kuitenki ravintola eikä mikään Mäkkäri. Jossain vaiheessa mun sisko oli sillee, että kai mä tiiän että ranskalaiset on "fingerfoodia". Yritin selittää, että oon tottunu ravintolassa syömään haarukalla ja veitsellä ja se on ihan normaalia. Myöhemmin yhessä toisessa ravintolassa ku tein sen saman ni sisko vaan totes että oon outo, mihin mom vastas että "ei se oo outo, se on vaan eurooppalainen".


...Radiosta soi ihan sika hyvä musa täällä! Koko ajan tulee kaikkii hyviä biisejä eikä koko ajan puhetta niinku Suomessa:D Ja kaverit ehkä tietää kuinka fanitan Bailandoo ja arvatkaa tuliko jo ikävä tän kesän tapahtumia ja ihmisiä ku se tuli radiosta...


Nää kuvat on vähän sekalaisia, mutta ekat on perjantain matsista, joka oli super siisti!! Olin siis siellä jo cheerleaderinä vaikka takana oli vasta kahet treenit! Mutta täytyy sanoo, että oon niin innoissani. Toi koko juttu oli niin jees! Ensinnäki, perjantaisin kun on matsi niin cheerleaderit on koulussa noi puvut päällä ja pojilla on pelipaidat. Myös kaikilla opettajilla oli koulun paitoja tai pelipaitoja päällään. Tietysti just perjantaina koulun ilmastoinnissa oli vissiin jotain vikaa, joten oli aika tuskasta olla koko päivä toi puku päällä. Mutta ainaki sillä sai huomioo ku ihmiset kommentoi kaikkee "ai säki oot cheerleader". Koulun jälkeen jäätiin suoraan koululle, sillä coach laitto meijän hiukset ja siinä meni aika kauan aikaa. Pelin piti alkaa 7pm, mutta alko ukkostaa ja jokasesta salamasta piti lykätä alotusaikaa puolella tunnilla. En tiiä monelta se loppujen lopuks alko mutta taisin olla puol 12 aikaan kotona.

Ja oli muuten niin kivaa olla cheerleaderina! Seistiin siis siinä kentän laidalla ja aina välillä tehtiin niitä huutoja yms. Suurinta osaahan mä en tietenkään vielä osannu, joten jouduin paljon istumaan sivussa. Joitaki cheerejä jopa tein siinä vaikken ollu koskaan ennen nähnykään niitä:D Yks niistä tytöistä vaan oli aina sillee you can do it ja sitte vaan yritin matkia niitä muita tai sitte se meni siihen että vaan heilutin pompomeja ja hymyilin. Mutta coach sano, että näytin siltä että mulla oli eniten hauskaa, joten se oli varmasti hyvä juttu! En malta oottaa, että pääsen oppimaan niitä juttuja lisää ja kannustamaan seuraavissa matseissa!

Toi kukkakuva on sellasesta tapahtumasta, jossa oltiin vapaaehtoistyöntekijöinä (ei kyllä vapaaehtosesti:D), jonka pääidea oli hyväntekeväisyyskävely Alzheimer-potilaiden hyväksi. Me tehtiin siskon kaa ilmaseks kasvomaalauksia, ensin lapsille ja lopuks aikuisillekin kun nekin innostu. Se oli ihan hauskaa, vaikka olin superväsyny koska matsi oli venyny niin myöhäseks ja jouduttiin heräämään tonne kuudelta.

Tänään sunnuntaina oltiin Ioniassa tollasessa puistossa ottamassa "senior pictures". Mun sisko oli maksanu ihan oikeesta kuvaajasta, joten sillä tuli ihan ammattimaisia kuvia, mutta mä päätin tyytyä siihen että mom kuvas mua ilmaseks. Pari tuntia kierreltiin ottamassa kuvia, mutta sitten riitti. Syksyllä mennään ottamaan vielä lisää. En nyt ihan tajunnu vieläkään mikä noiden kuvien idea on, mutta ainaki kivoja kuvia muistoks:)

♥: Tanja

2 kommenttia:

  1. Ootko joskus harrastanut mitään cheerleadingin tapaista tai voimistelua tai mitään? Ite en oo mitään sen tapastakaan ja oon menossa ens vuonna vaihtoon ja olis tosi kiva kokeilla sitä! Mutta pelottaa vaan, kun en oo koskaan mitään siihen suuntaankaan harrastanu.

    VastaaPoista
  2. Oon nyt kolme kertaa kirjottanu tähän pitkän kommentin mutta se ei vaan lähetä sitä... Mutta siis, en oo koskaan kokeilukkaan cheerii mutta oon tanssinu oikeestaan koko ikäni. Siit on sillee hyötyy koska on esim rytmitajua yms mut loppujen lopuks cheerleading on IHAN erilaista joten periaatteessa voin sanoo että ei oo mitään kokemusta:D
    Mut mä sanon sulle että todellaki meet siihen joukkueeseen jos vaan voit! Ite olin ihan peloissani et jos siel joutuu tekee jotain hulluja juttuja ja just ku en ollu koskaan kokeillu cheerii. Mutta otin selvää pääseekö vaihtarit siihen joukkueeseen ja niin mä menin :) Aluks tietenki siellä on aika pihalla mut teet vaan tietenki sen tasosesti mitä osaat! Ei ne vaadi sulta mitään erikoista jos et oo koskaan harrastanu. Mutta olin ite vuos sitte tossa samassa tilanteessa ja kyselin muiden blogeista samaa!:D
    Ainii ja sitä viel et se riippuu koulusta minkä tasosta se on. Joissain tosi isoissa kouluissa se voi olla kilpatasoo jolloin se maksaa ja on varmasti haastavampaa, mut pikkukouluissa niinku mun ni se on lähinnä vaan sitä varten että ollaan kannustamassa peleissä eikä se oo mitään hullun vaikeeta. Toivottavasti tää autto:)

    VastaaPoista