tiistai 23. joulukuuta 2014

I'll be home for Christmas, if only in my dreams

En voi uskoo, että joulu on huomenna/ylihuomenna, riippuen siitä puhutaanko Suomen vai Amerikan joulusta. Joulu on aikalailla puoliväli mun vaihtoa, ja se tuntuu pelottavalta. Mihin ihmeeseen tää koko aika on menny? 
Mun täytyy myöntää ettei mulla oo kauheesti joulufiilistä. Jotenki siihen aitoon fiilikseen ei vaan pääse ilman niitä juttuja, mihin on tottunu Suomessa. Kaikki glögi, piparit, joulutortut, suomalainen joulumusiikki, kynttilät ja lumi puuttuu täältä. Oon innoissani tästä joulusta ja on kiva kokea se erilailla ku aina ennen, mutta en voi kieltää ettei tekis mieli olla myös kotona. Nyt kun ei pääse viettämään joulua oman perheen kanssa niinku on tottunu niin tajuaa, miten tärkeetä se on! 



Viime viikonloppuna koristeltiin vihdoin kuusi meijänki kotona. Kyseessä oli kyllä tekokuusi, mutta ehkä ihan hyvä koska meijän kissa kiipee sinne koko ajan syömään niitä koristeita ja oikeesta kuusesta ois jo tippunu kaikki neulaset. 


Oltiin sunnuntaina muutaman kaverin kanssa joululahjaostoksilla Grand Rapidsissa ja pyörittiinki siellä kaupoissa sellaset 6 tuntia. Menin myös ekaa kertaa H&M:ään täällä ja ette voi ees kuvitella miten kotosalta se tuntu. Ihan oikeesti siellä pyöriessä unohdin hetkeks, että oon jenkeissä enkä  vaikka Sellossa shoppailemassa. 


Monilla on täällä jouluvaloja pihalla, toisilla tosin vähän enemmän. Myös tollaset oudot täytetyt hahmot on tosi yleisiä. Ja joissaki taloissa valot välkkyy musiikin tahtiin, noi hahmot liikkuu ja joistain koristeista itsestään lähtee musiikkia. 


Äiti eiks ookki just sun mieleen tällanen kaunis ja hillitty? 


Oon päättäny olla yrittämättä tuoda Suomijoulua väkisin tänne, koska se todennäkösesti aiheuttais vaan turhaa ylimäärästä masennusta siitä, etten oo Suomessa. Yks päivä kuitenki totesin, että en kyllä oo koko joulua kuuntelematta mun perinteisiä joululauluja ja päätin laittaa Youtubesta soittolistan siivousmusaks mulle. Tuli kuitenki joku tyhmä esto ettei pysty täällä kuuntelemaan noita ja olin aika sad :( 

 Tää ei kaipaa mitään selityksiä, kuva kertoo kaiken tarvittavan. 

Mentiin Monan kanssa tänään kävelemään ympäri Stantonia ja päädyttiin hengailemaan tollaseen leikkipuistoon, joka on ihan mun kodin lähellä mutta ei nyt oo koskaan tullu mentyä tonne. Todettiin heti, että koko paikka oli jotenki creepy ja sitä vielä lisäs outo sumunen ilma. Siellä oli tollanen kauhee karhupatsas joka näytti siltä että se alkais liikkuu niinku jossain kauhuleffassa. Kesti jonku aikaa ennen ku uskallettiin mennä nii lähelle että pystyttiin ottaa kuvat koska oli pakko :D 




Kattokaa nyt, tää on ihan ku jostai kauhuleffasta.



 Siinä oli taas vähän sekalaista kuvamateriialia parilta päivältä. Kello lähenee yhtä yöllä, joten ajattelin nyt mennä nukkumaan. Seuraavan kerran ku herään niin te siellä Suomessa vietetätteki jo joulua! 
Nyt siis vielä kaikille sinne Suomeen paljon haleja! Nauttikaa joulusta täysillä, ottakaa rennosti ja arvostakaa sitä, että voitte olla rakkaittenne kanssa ja juhlia niitä perinteitä, jotka on teille tärkeitä ja tuo sen oikeen joulun tunnelman. 

♥: Tanja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti