lauantai 24. tammikuuta 2015

New Semester

Nyt ku kirjottelen tätä postausta bilsan tunnilta, niin voin jo todeta, että 24 tunnin päästä istun jo koneessa matkalla Losiin, josta jatkan sitten matkaa Honoluluun. Niinku sanoinki jo edellisessä postauksessa, halusin tulla kirjottamaan vähän mun uudesta lukkarista ennen matkaa.

Tää viikko on siis ollu uutta semesteriä ja voin sanoa, ettei oo vähään aikaan tuntunu koulunkäynti näin rennolta täällä. En oo oikein miltään tunneilta saanu vielä edes läksyjä ja muutenkaan ei oo tuntunu kauheen rankalta. Ihan hyvä tosin, koska valitsin mun aineita myös sen perusteella, että tää jakso ois vähän rennompi. Kun kerta mikään muu ku enkku ei oo pakollinen, niin miks istuisin geometrian tunnilla, josta en tykkää yhtään ja opiskeltavat asiat ei edes mun mielestä liity geometriaan?
Mun nykyinen lukkari näyttää siis tältä:

ELAC 12:
Tää on ainoo pakollinen aine mulle, joten sama tunti oli viime jaksossa. Tykkään tästä tunnista koska a. siellä on senioreita eli mun ikäsiä ja vanhempia, joten se meno ei oo ihan niin lapsellista ku joillain tunneilla, ja b. koska siellä on muutenki kivoja tyyppejä. Tää tunti aiheutti suurinta stressiä viime semesterissä kun sana procrastinating tuli vähän liianki tutuks. Päätin tän jakson alkaessa ottaa uuden asenteen ja alottaa projektejen yms teko heti ku saadaan tietää niistä, eikä jättää kaikkea vikaan iltaan... 
Tällä viikolla ei oikeen olla tehty enkun tunnilla vielä mitään ja opettaja sanoki, että tää semester ei oo läheskään niin rankka meille senioreille. Kuulostaa ihan kivalta. Pakko muuten mainita: taisin kertoa, että sain siitä mun puheesta 97/100, mikä kuulostaa tosi hyvältä. Tänään saatiin kuitenki ne arvostelut niistä puheista ja huomasin, että mun oikee pistemäärä oli 87/100. Olin saanu 10 lisäpistettä pukeutumisesta. Nauratti vähän se, että saan lisäpisteitä siitä, että näytän normaalilta itteltäni. Täällä vaan ihmisten perusasu on yogapantsit ja huppari, eli jos sulla on farkut ja joku neule päällä, oot hyvin pukeutunut :) 

Multimedia Productions:
Oon tosi innoissani tästä tunnista, vaikka en tunne sieltä ketään. Nyt ekalla viikolla opiskeltiin vasta kaikkia eri kuvaustaktiikoita ja tapoja tehdä videosta kiinnostava, mutta ens viikolla aletaan kuvaamaan (tosin mä en oo täällä ens viikolla). Periaatteessa tällä kursilla siis opetellaan kuvaamaan ja editoimaan erilaisia videoita, mikä on musta ihan super kiinnostavaa. Jos ois käyny tän kurssin ekassa semesterissä, ois voinu nyt mennä sellaseen "parempaan" versioon tästä, eli tunnille, jossa kuvataan viikoittain ilmestyvää CMswag Updatea. Meijän koulussa käytetään siis paljon tätä termiä CMswag, ja joka viikko ne julkasee videon missä on kaikkia uutisia ja tapahtumia koululta. Muutenki kaikilla on CMswag-paitoja ja #cmswag on yleinen tagi kaikkialla. Mutta nyt meni jo ohi aiheen. Tiivistettynä siis odotan innolla, että päästään vauhtiin tällä kurssilla, koska se vaikuttaa tosi kivalta!
(EDIT: Pian sen jälkeen ku olin kirjottanu tän niin mut tultiin hakemaan haastatteluun seuraavan viikon CMswag Updatelle! Meitä ulkomaalaisia powerliftereitä haastateltiin ja olin niin awkward kameran edessä...)

Advanced Biology:
Tääkin tunti mulla oli viime jaksossa. Nyt kun ei enää käsitellä niitä kissoja, niin tää tunti tulee sisältämään ihan liikaa muistiinpanoja, testejä ja vaikeita termejä. Valitsin tän tunnin kuitenki vaan ihmisten ja yleisen ilmapiirin takia. Mutta tosiaan, sanottiin keskiviikkona hyvästit meijän kissoille, joiden kanssa oltiin vietetty varmaan jo useempi kuukausi. Meillä oli siis hautajaiset, joissa jokainen ryhmä piti koskettavan muistopuheen omalle kissalleen, minkä jälkeen ne kissat lähetettiin takas sinne mistä ne oli tulluki. Tarjolla oli tottakai myös kaikennäköstä ruokaa ja puheiden jälkeen syötiin ja katottiin Aristokatteja. Muistan, kuinka sillon aluks kukaan ei tyyliin halunnu edes koskee niihin kissoihin ja nyt se oli ihan perus rutiini, että mentiin aina tunnin alussa hakemaan se kissa (josta ei tosin ollu paljon enää jäljellä kun elimet oli poissa ja lopuks pääki auki kun oltiin sahattu ne jotta saatais aivot ulos) jääkaapista ja alettiin tutkimaan.


Yearbook:
Tän tilalla mul oli viime jaksossa kuoro ja vaikka tykkäsinki siitä, niin päätin, että mä haluun kokeilla jotain uutta. Yearbookkiin pitää normaalisti hakea hakemuksen kautta, mutta se opettaja anto mun tulla mukaan, koska tietää, että hallitsen enkun tarpeeks hyvin ja oon vastuullinen oppilas. Yllätyksenä tuli kuitenkin, ettei tällä tunnilla oikeestaan tehä oikeen mitään :D Lähinnä siks, että Yearbook on melkeen valmis jo tässä vaiheessa vuotta. Kuitenki se opettaja sano, että mä ja Mona (toinen vaihtari) saadaan tehä joku vaihtareiden osuus. Ihan kiva tunti ku voi ottaa rennosti ja ei oo läksyjä.

World History:
Tääkin tunti mulla oli jo viime jaksossa, enkä ois jatkanu sitä nyt, mutta vaihtoehtoina oli tää ja geometria. Tätä tuntia pitää kyl mun lempiope, mutta se tapa miten siellä opiskellaan jotenki ärsyttää:D

Art 2:
Viime jaksossa mulla oli Art 1, niin otin nyt ton seuraavan kurssin ihan vaan siks, että se on sellanen chilli tunti päivän lopuks. Ihan perus kuvista se on, ei mitään sen ihmeellisempää.


En ehtiny tollon bilsan tunnilla kirjottaa tätä postausta kokonaan loppuun, joten kirjottelen nyt täältä Detroitin lentokentältä. Vielä pitää tunti odottaa ennen ku pääsee koneeseen, mutta oon kyllä niin innoissani ettei mitään rajaa.

♥: Tanja

2 kommenttia:

  1. Mitä hittoo! Tapoitteko kissoja bilsan kurssilla??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis apua eii!! Siis meillä oli 6 kuollutta kissaa, joiden avulla opiskeltiin lihaksistoa yms, mut ei me niitä ite tapettu todellakaan! Ne oli lopetettu jossain koska ne oli sairaita tai kodittomia tms

      Poista