sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Tää hymy, se ei hyydy

Ciao!
Mun todennäkösesti kannattais nyt olla nukkumassa eikä koneella, mutta ku ei väsytä yhtään ja viime kerrasta ku kirjotin on jo niin kauan, niin aattelin tulla nopee kertomaan kuulumisia.
Lyhyesti sanottuna tää viikko on ollu täynnä onnistumisen tunteita. Kulunu viikko oli ekan semesterin vika viikko, minkä takia se sisälsi myös paljon stressiä viimehetken koulutöistä. Suoriuduin kuitenki kunnialla kaikista kursseista (kaikista A paitsi historiasta B) ja voin hyvillä mielin alottaa uudet. Finalsit, eli loppukokeet oli ihan naurettavan helppoja verrattuna siihen, millasia kokeita Suomessa on joka jakson jälkeen. Matikka esimerkiks oli pelkkää monivalintaa ja se koe oli tismalleen sama ku kertausmoniste. Bilsassa meijän piti vielä kerran tunnistaa kaikki kissan lihakset ja verisuonet jne, ja siitä sain 83/100. Eniten ylpeyttä kuitenki aiheutti se kun sain siitä kauan jännitetystä enkun puheesta A:n, joka oli parempi ku mitä monet jenkit sai. Täällä ei tosin hirveen moni näytä tietävän mikä on puheen ja esitelmän ero.
Anyway, koulun lisäks saavutin powerliftingissä mun väliaikasen tavotteen penkissä (benching. Välikommentti: ajattelin aina, että se on esittämistä ku vaihtarit ei muista sanoja suomeks, mut voin sanoo, että tää kirjottaminen tuottaa joka kerta vaikeuksia kun en oikeesti muista tai edes tiedä kunnon käännöksiä joillekki ilmasuille), mikä sai mut ihan yli-iloseks. Vaikka tosin useemmin tuntuu siltä, ettei oikeen mikään onnistu.
Tollasten ns. oikeiden onnistumisten lisäks mulla oli sellanen yleisen onnistunu olo koko viikosta. En tiiä onko se vaan sitä, että kuvittelee, koska tietää että niin käy suurimmalla osalla, mutta mun mielestä voin jo nyt huomata sen kuinka vaihtovuoden toka puolisko tuntuu sujuvan paremmin ku eka. Jotenki tuntuu, että tällä viikolla jokainen päivä oli (kaikesta koulustressistä huolimatta) hyvä päivä ja olin paljon pirteempi ja sosiaalisempi koulussa.

 Näin me opiskellaan historiaa. Ei oikeen koskaan tehä noita projekteja 100% tosissaan Tuvan kanssa. Saadaan kuitenki aina täydet, kuten tostaki ylläolevasta jutusta saatiin 15/15. Meijän piti vähän aikaa sitte tehä renesanssista vapaamuotonen projekti ja me tehtiin räppi Anaconda-biisiin, mutta sanotettiin se uudestaan kertomaan renesanssista. Saatiin siitäki A.


Nyt kun on alkanu luistamaan kaikki niin hyvin, niin yritän ottaa tästä vielä enemmän iloa irti ja elää hetkessä. Vähän täytyy kuitenki jo suunnitella tulevaa, nimittäin oon tässä pari päivää käyttäny selailemalla työpaikkoja ens kesälle. Mun on pakko saada töitä, mutta sitä vähän vaikeuttaa se, että oon täällä ja jos vaikka nappais niin ei ainakaan pääse haastatteluihin... Mutta kattoo nyt.

Huomenna alkaakin siis uus semester ja oon kyllä tosi ilonen siitä. Koulu tulee olemaan varmaan tosi erilaista, kun tunnit on ihan eri ku mitä tähän mennessä on ollu. Yritän tulla heti muutaman päivän jälkeen kertomaan mun uusista tunneista ja siitä seuraavat postaukset tuleeki jo varmaan Havajilta!

♥: Tanja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti