perjantai 29. elokuuta 2014

Pikakuulumisia

Oon nyt ollu täällä Michiganissa 2 yötä ja jonkun verran ollaan tehty juttuja mutta ei niin paljoo koska hostmom on ollu töissä. Huomenna kuitenki alkaa viikonloppu ja ollaan su-ma yöksi menossa johonki toiseen kaupunkiin jossa on maanantaina jonkinlainen hyväntekeväisyyskävely.

Ollaan me tässä parin päivän aikana kuitenki käyty mm. koululla checkaamassa paikat (ihan saman näkönen ku millasen kuvan olin saanu etukäteisstalkkailulla) ja pyörähtämässä vähän naapurikaupungissa Greenvillessä. Ensimmäinen Subway-käyntiki on jo koettu ja olihan se vähän pelottavaa. Periaatteessa ymmärrän kaiken mitä mulle sanotaan eikä englannin kanssa oo ongelmia, mutta sitte aina kun oon kassalla niin en sitte muka yhtäkkiä saa selvää tai ymmärrä mitä mulle sanotaan ja se ärsyttää. Mutta kai sekin jossain vaiheessa alkaa sujumaan. Ja tähän väliin maininta että täällä oikeesti on ihan liiotellun isoja kaikki annokset/juomat. Subissa tilasin pienimmän mahollisen limun ja se oli se sama koko mikä on Suomessa suurin mahollinen... Anyway, käytiin myös leffassa kattomassa Let's be Cops, koska täällä ei oo mitkään lämpimät kesähelteet niin ei mentykään ulos vaikka ekaks piti. Käytiin myös ostamassa kaupasta perus hygieniatarvikkeita yms ja ostin vaikka mitä ja ne makso yhteensä 20 dollaria. Samoin ku ostin 24 pulloo vettä niin ne oli yhteensä 3 dollaria. Niin ja kauppaan mentiin tietysti autolla koska onhan sinne kotoota huimat pari sataa metriä:) No mutta oishan se olluki aika hankala kantaa ne miljoona pulloa vettä...

Nää kuvat nyt on periaatteessa aika turhia ja huonolaatusia kännykkäkuvia mutta ihan sama. Parempi se on ku ei mitään.

Michigan yläilmoista!
Lensin siis keskiviikkona Newarkista ensin Detroittiin ja sieltä Grand Rapidsiin. Molemmilla lennoilla oli mun kanssa myös muita vaihtareita. Eka lento oli kauhee. Olin ihan varma nousun aikana et se kone putoo ja istuin vaan ihan paikallani silmät kiinni. Seuraava lento taas oli niin tasanen ku voi olla eikä edes lennetty ku just ja just pilvien yläpuolella, joten koko matkan ajan ihastelin maisemia ikkunasta.
 Kuten jo mainitsin jossain vaiheessa, ekana iltana mentiin suoraan kentältä hostsiskon kanssa johonkin konserttiin Grand Rapidsissä. En tienny ketään niistä bändeista mutta ainaki se yks laulaja oli joku parin vuoden takainen American Idolissa kisannu tyyppi.
 Tää ihanuus on muuttanu mun koko käsityksen kissoista! Oon jotenki pitkään pitäny kissoja sellasina jotka vaan rapii ja hyökkäilee, mutta oon jo nyt parissa päivässä ihan rakastunu tähän! Sen nimi on Flora, mutta nää kutsuu sitä vaan Cat:iksi ja niin kutsun mäki. En nimittäin osais kutsua sitä Floraks koska siitä tulee vaan mieleen oma koira. Tää kissa luulee olevansa koira ja on tosi koiramainen. Ja musta on ihanaa ku se seuraa mua ja kiipee syliin ku istun sängyllä <3
Ensimmäinen Michigan-tuote, jonka ostin! Mä oon aina innoissani tällasista pikkujutuista ja jotenki musta toi Michiganin "logo" on kiva. Ihan varmasti ostan vielä jotain yhtä tärkeetä Michigan-krääsää. Mutta toi oli lähinnä sitä varten, että voi laskea kulutettuja rahoja ja tehä listoja yms.

♥: Tanja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti